Poptávka nemovitostí. 4 místa, kde uspějete

Poptávka nemovitostí. 4 místa, kde uspějete

20. 1. 2015 / autor: Vladimír Zuzák

Najít ideální nemovitost není jen tak. Vyžaduje to zdlouhavé vyhledávání, podrobnou evidenci detailů a téměř detektivní zápal při ověřování informací. Poradíme vám, kde ve zdánlivě nekonečném oceánu možností začít hledat.
Zamyslete se, zda si nevzít rovnou dovolenou - říkají zkušení kupující o hledání nemovitostí, které mají být co nejlepší a co nejlevnější zároveň. Bez usilovné práce to nepůjde, najít takovou nemovitost v době, kdy ceny rostou, je den ode dne těžší (jak píšeme v článku Cenová mapa bytů se mění. Rostou rozdíly).Hledat byt je jako vést projekt. Čeká vás procházení stovek nabídek na internetu a desítky hodin příprav, telefonování a prohlídek. Je potřeba mít jasný plán a přehledný systém evidence. Než se začnete rozhlížet po nabídkách, sepište si na papír vaše přání a seřaďte je podle priorit.Dále si vytvořte databázi, kam budete zapisovat všechny zjištěné informace, například ve formě excelové tabulky. Ušetří vám to čas a práci. A nyní již 4 nejlepší místa, kde nemovitost hledat:

1. Na internetu nesmíte chybět

Určitě využijte všechny weby, kde inzerují realitní makléři, ať už jde o webové stránky samotných realitních kanceláří nebo realitní portály. Největší z nich jsou SReality. Nakoukněte také tam, kde nemovitosti nabízejí přímo majitelé, nejvíc jich najdete na Bez realitky.  Výčet dalších takových serverů a taky užitečné rady najdete v článku Koupím byt! 5 ověřených metod jak najít, co hledáte.

2. Buďte první, kdo se to dozví

Hledáte-li opravdu hodně výhodné bydlení, potřebuje vědět o nabízených bytech ještě dřív, než se o ně začnou zajímat ostatní. Zašlete největším realitním kancelářím e-mailem detailní soupis svých požadavků.Je bude zajímat vaše poptávka nemovitostí. Přednostně vám pak budou posílat informace o bytech k prodeji, které se k vám dostanou dříve než ke všem ostatním, kteří sledují jen inzeráty. Je to výhodné i pro realitní kanceláře, protože tak šetří peníze za inzerci.Může se však stát, že vám realitky budou posílat i nabídky, které neodpovídají vašim požadavkům, chtějí totiž prodat co nejrychleji.

3. Rozhoďte sítě

Sociální sítě se již dlouhou dobu ukazují jako velmi efektivní komunikační i obchodní nástroj, který je neustále na vzestupu. Na Facebooku můžete sdílet informaci, že hledáte bydlení, a vaše sociální síť vám pak možná brzy přinese nějaký zajímavý úlovek. Příspěvek by měl být vtipný a poutavý, aby jej lidé chtěli dále sdílet.Podívejte se rovněž, zda neexistuje stránka nebo skupina, kde by se mohly objevovat důležité informace a kde by vaše poptávka nemovitostí mohla padnout na úrodnou půdu. Sítě samozřejmě rozhoďte nejen ve virtuální realitě - zavolejte přátelům, mluvte o koupi bydlení s kolegy v práci.

4. Vypněte počítač a vyražte do ulic

Nezůstávejte jen u počítače, vydejte se sami do terénu. Obejděte si vytipovanou lokalitu pěšky a hledejte cedulky či bannery, které upozorňují na byty k prodeji. Odměnou za takovou prohlídku vám bude detailní seznámení s okolím - můžete se přesvědčit, zda jste si lokalitu vybrali správně.Nevynechejte vývěsní desky městských částí, a prověřte, zda se nezbavují svého bytového fondu.

Vypněte počítač a vyražte do ulic Vypněte počítač a vyražte do ulic.
Photo Credit: Paul SKG ian munroe cc

Kdo dřív přijde, ten dřív bydlí

O to nejlepší bydlení nemáte zájem jen vy - realitní trh se změnil a poptávka v zajímavých lokalitách už loni opět převýšila nabídku. Je tedy třeba bleskově zareagovat. Neznamená to však, že máte brát první byt, na který narazíte. Jak vypovídá příběh naší klientky Ivy, někdy se prostě vyplatí trpělivost (viz Spěchala na nové bydlení, vyplatilo se počkat).Buďte však připraveni jít na prohlídku hned, jak to bude možné. S dobrou přípravou se vám pak bude lépe rozhodovat a vyjednávat. Vyplatí se najít si ceny okolních nabízených bytů pro srovnání nebo si na internetu v diskusních fórech přečíst komentáře o kvalitě služeb realitní kanceláře či developera.

Nečekejte zázrak ze dne na den

Najít jehlu v kupce sena dá práci. Možná narazíte na zajímavou nabídku, ale informace na internetu představují většinou jen část pravdy - tu atraktivnější. Neupínejte se proto hned k první nemovitosti, která vás zaujme. Za větší množství praktických otázek vám během prohlídky nikdo hlavu neutrhne. Naopak můžete vypátrat mnoho skrytých detailů, které mohou zcela změnit váš pohled na věc.Naší klientce Petře, která hledala prostor k provozování koučingové praxe, například developer sdělil jeden nepříjemný detail až během prohlídky. O nutnosti zakoupit s kanceláří i garáž (což prodražilo původně nabízenou nemovitost o 300 tisíc Kč) do té doby nikde nepadlo ani slovo.